Forum Tuning Team Tarnów
Forum Tuning Team Tarnów

Warsztaty/sklepy - Ciekły Azot w Sprayu

SPOON - Pon Sie 08, 2011 5:46 pm
Temat postu: Ciekły Azot w Sprayu
Gdzie w tarnowie to dostane i czywogóle jest to do dostania u nas ?
mroweczka028 - Pon Sie 08, 2011 7:45 pm

w aptece:P na kontuzje:P
kitzaj - Pon Sie 08, 2011 11:26 pm

SPOON, Sport Centrum kolo oskara 12zl :D
M-car - Wto Sie 09, 2011 10:10 am

Ciekły azot w sprayu ??:D:D:D:D :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Myśle ze z cieklym azotem nie jest to takie proste! Musisz mieć specjalne naczynie do przetrzymywania tego!
Mysle ze na Azotach powineineś dostać bez problemu.
Piszemy oczywiscie o ciekłym azocie a nie jakis zmrażaczach sklepowych w sprayu

kitzaj - Wto Sie 09, 2011 12:31 pm

M-car, hehe dokladnie tak gdyz ciekly azot ma temp. -210 wiec wiadomo ze nie chodzilo mu o taki dokladnie hehe bo jego nawet na azotasch nie dostaniesz tak latwo bo nie kazdy go moze miec...Tu racej chodzilo o ten zamrazac na kontuzje a taki dostanie wlasnie tam gdize napisalem i dosc duzo daje szczgolnie zeby IC'ka schlodzic :P
SPOON - Wto Sie 09, 2011 12:33 pm

No chodziło mi własnie o ten ori nie ten z apteki co do przechowywania to są patenty na to kitzaj, ty to zawsze musisz wywęszyc o co chodzi :twisted:
kitzaj - Wto Sie 09, 2011 12:37 pm

SPOON, hehe bo ja takie weszadlo jestem heh ;) a co do azotu cieklego to raczej ebdize ci ciezko dostac na Azotach maja bo moj ojciec tam 40 lat pracowal i sie nieraz tym bawil heh ale tym to zamroizsz mlotek i go w mak mozesz rozbic wiec nie polecam go uzywac przy aucie hehe zreszta niewiem czy go gdizes dostaniesz wogole
SPOON - Wto Sie 09, 2011 12:42 pm

Pewnie nie miał bym z tym problemu gdyby dziadek zył tez pracował tam ponad 40l no nic cos bede kombinował :wink:
M-car - Wto Sie 09, 2011 2:50 pm

Chlodzenie cieklym azotem powietrza dolotowego??? Ciekaw jestem konstrukcji tego czegos :)
Baku - Czw Sie 11, 2011 5:25 am

W Linde zapytaj na Czystej, oni napewno maja, ale tez nie wim czy "tak o" sprzedaja.
agentczor - Czw Sie 11, 2011 8:47 pm

Czym masz wysterowany silnik? Może by tak natrysk wody na ic?
SPOON - Czw Sie 11, 2011 10:03 pm

Tez myslałem nad wodą ale woda to zawsze woda a azocik :twisted: wiadomo schłodzi konkretnie :twisted:
M-car - Pią Sie 12, 2011 12:15 am

Za niska temperatura cieklego azotu. Musiałbyś pozakladać jakieś zawory i kontrolować temperature na IC. wyobrażasz co się dzieje z silnikiem jak jest niedogrzany? Żywotność skraca się bardzo szybko.Osobna sprawa to czujniki temperatur. Przeważnie sterowniki minimaly odczyt jaki mogą zrobic to -40. Co się stanie z pracą silnika który na wlocie odczytuje temperature powiedzmy 20 st a fizycznie przy zaplonie ma -20 :wink: :wink: :wink: . Nie spomne juz o takich detalach jak wężyki podciśnieniowe. Samo chlodzenie azotem musi być mocno izolowane termicznie. jezeli tego nie dotrzymasz to równie dobrze możesz otworzyć zamrażalnik na pół godziny i zobaczyc co się stanie.Dlaczego?? Prosta sprawa... róznica temperatur....skraplanie.....i zamrazanie.... wiec jezeli twój IC nie będzie dobrze odizolowany termicznie bedzie wygladał jak kawał niezłej bryły lodu. Proponuję jakieś "normalne" rozwiązanie jak proponuje kolega wyżej bo chyba kolega z tym pomysłem o azocie nie jest do końca swiadomy konsekwencji :lol: :lol: :lol:
Za nisko schlodzone powietrze to nie droga do osiągniecia mocy bo tak naprawde nie o to chodzi :)

lukasz19 - Pią Sie 12, 2011 12:39 pm

Ale głupoty piszesz, napisałes wykład o różnicy temperatur i jaki to ma wpływ na prace silnika, i powplatałes jakies herezje o niedogrzanym silniku - co ma chłodzenie i temp dolotu do temperatury pracy silnika :shock: :shock: ??

Autor tematu chce zchłodzić powietrze w dolocie, a jak mi wiadomo im zimniejsze tym wiecej powietrza na cm3, wiec im zimniejsze tym lepiej to raz, dwa - zanim z IC do silnika doleci to powietrze i tak sie lekko podgrzeje, a po 3 primo - ultimo - jak by sie dało IC zamrozic to wsyzscy by tak robilibo to byłoby wreczy idealne jak mniemam - przeciez nie beda tam do głowicy sople lodu latac.

M-car - Pią Sie 12, 2011 4:24 pm

lukasz19 napisał/a:
Ale głupoty piszesz, napisałes wykład o różnicy temperatur i jaki to ma wpływ na prace silnika, i powplatałes jakies herezje o niedogrzanym silniku - co ma chłodzenie i temp dolotu do temperatury pracy silnika :shock: :shock: ??

Autor tematu chce zchłodzić powietrze w dolocie, a jak mi wiadomo im zimniejsze tym wiecej powietrza na cm3, wiec im zimniejsze tym lepiej to raz, dwa - zanim z IC do silnika doleci to powietrze i tak sie lekko podgrzeje, a po 3 primo - ultimo - jak by sie dało IC zamrozic to wsyzscy by tak robilibo to byłoby wreczy idealne jak mniemam - przeciez nie beda tam do głowicy sople lodu latac.

Widac twoja wiedza odnosnie fizyki jest na poziomie podstawowym!
Proponuje zapoznać sie z 2 i 3 zasada termodynamiki!
Co ma ?? Widać twoja wiedza na temat budowy silnika spalinowego tez nie do końca jest zrozumiała. Jak myślisz?? Po co w kolektorach ssacych sa montowane podgrzewacze powietrza???
co do pojemności powietrza to z tego co mi wiadomo to im chlodniejsze powietrze tym więcej TLENU w powietrzu....powietrza silnik ZAWSZE dostaje tyle samo wiec chyba jednak twoj zakres wiedzy jest znikomy :) co do zmrozenia IC to mnie chyba zle zrozumiales.... mialem na mysli to zenie byloby to dobre bo z IC zrobilaby sie sopla lodu.
Sama konstrukcja wazylaby dobre kilka kg a wiadomo kazdy kg w aucie sie liczy...
Sprawa sterownia czasem wtrysku przez sterownik silnika-tak jak pisałem-korekcja jest rowniez brana z cz temp powietrza.Teraz troche wyobrazni..... czujnik odczytuje jak pisalem pewna temp powietrza..... sterownik ustala czas wtrysku aby uzyskac ospowiedni sklad stechiometryczny (jezeli nie wiesz co to jest odsyłam na google) no i co bedzie jak tlenu dostanie wiecej niż przewidzial sterownik??? Odpowiedz sobie sam na pytanie zanim jeszcze raz palniesz taka głupote jak napisałes wyzej. :wink: :wink: :wink:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group